Vize Bürosu

Serbest Dolaşım Hakkında

Aşağıda sıralanan ülkelerden birinin vatandaşı (ve hayatta olan) bir kisinin aile ferdiyseniz (Örn: eşi, hayat arkadası, çocuğu, diğer özel durumların Vize Bölümünce incelenmesi gerekir):

Belçika, Bulgaristan, Danimarka, Estonya, Finlandiya, Fransa, Yunanistan, İrlanda, İzlanda, İtalya, Hırvatistan, Letonya, Liechtenstein, Litvanya, Lüksemburg, Malta, Hollanda, Norveç, Avusturya, Polonya, Portekiz, Romanya, İsveç, İsviçre, Slovakya, Slovenya, İspanya, Çek Cumhuriyeti, Macaristan, Birlesik Krallık (UK) ve K.Kıbrıs. Almanya dahil değildir. (Bu ülkeler metnin devamında AB/AET/İsviçre vatandası olarak anılacaktır.)

Ve;

Ağırlıklı olarak AB/AET/İsviçre vatandaşı ile birlikte Almanya 'da bulunmak amacıyla (kastedilen aile birliğinin sağlanmasıdır),

  • Örn: AB/AET/İsviçre vatandaşına bir iş seyahatinde refakat edecekseniz,
  • Veya halihazırda Almanya´da yaşamakta olan AB/AET/İsviçre vatandaşının yanına gidecekseniz,

O halde sizin için serbest dolaşım hakkı bakımından özel uygulamalar söz konusudur.

E-posta, faks veya posta yoluyla Vize Bölümüyle temasa geçerseniz, size en kısa sürede bir randevu verilir. iDATA firmasının hizmetinden yararlanmak isterseniz, oradaki ücretlendirmeye göre ücret ödemeniz gerekir. Vize ücrete tabi değildir. Azami 90 gün süreli seyahatler için parmak izi verilmesi zorunludur. Sürekli, yani 90 günden fazla Almanya`da yaşamak istediğiniz takdirde parmak izi gerekli degildir. Asağıda sıralanan belgelerin ibrazı gerekmektedir. Bu bilgi notunu kontrol listesi olarak kullanabilirsiniz.

 


 

 BAŞVURU FORMU 
Başvuru Formunda yer alan tüm alanlar eksiksiz doldurulmuş ve form başvuru sahibi tarafından imzalanmış olmalıdır. Dikkat edilmesi gereken; başvuru formunun 3. ve 4. sayfaları mutlaka imzalanmalı ve başvuru tarihi unutulmamalıdır. Başvuru şahsen yapılmayacak ise başvuru sahibi tarafından ıslak imzalı vekalet formu ile vekaleti alan kişinin kimlik fotokopisi ibraz edilmesi zorunludur.

 PASAPORT 
Talep edilen vizenin bitiş tarihinden en az 3 ay sonrasına kadar geçerli olmalıdır. Pasaport on yıldan eski olmamalı (uzatma kabul edilmemekte) ve en az iki boş sayfası olmalıdır. Pasaportun resimli sayfası ve son 3 yıl içerisindeki vizelerinize (Schengen, İngiltere, ABD, Kanada, Avustralya, Kore, Japonya, Yeni Zelanda) ait fotokopiler gerekmektedir. Geçerliliği sona ermiş eski pasaportlar da başvuru sırasında ibraz edilmelidir.
Not: Evlilik, boşanma vb. ad, soyad değişiklikleri sebebiyle güncel olmayan pasaportunuz başvurunuz kabul edilemeyecektir.

 BİOMETRİK FOTOĞRAF 
Biometrik özelliklere uygun, rötuşsuz, fonu beyaz, 6 aydan eski olmayan, 35x45 mm ebatlarında ve tüm yüzün net göründüğü 1 adet fotoğraf gereklidir. Örnek Fotoğraf Tablosu
(Biometrik fotoğraf çekimi hizmetleri için iDATA ofislerinden destek alabilirsiniz.)

 PASAPORT FOTOKOPSİ
AB/AET/İsviçre vatandaşına ait pasaportun resimli sayfasının fotokopisi

 AKRABALIK BELGESİ
Akrabalık iliskinizi kanıtlayan belge (örn. Evlenme veya Dogum Belgesi)

 İKAMETİ KANITLAYICI BELGELER
Agırlıklı olarak Almanya´da birlikte kalacagınıza dair belgeler (AB/AET/İsviçre vatandaşının uçuş rezervasyonu veya Almanya´daki ikamet kaydı)

 18 YAŞ ALTI
Küçükler için (18 yas altı): Velayet sahibi/sahiplerinin basvuruda bulunması gerekir ya da başvuru için velayet sahibinden vekaletname ve boşanma durumunda velayet kararı ibraz edilmelidir.

 


 

Sadece Almanya´da 90 günden fazla kalınacak durumlarda:

  • AB/AET/İsviçre vatandaşının gelir getirici bir işte çalıştığına dair belge (örn. maaş bordrosu) veya,
  • AB/AET/İsviçre vatandaşının çalısmıyor olması durumunda, masrafların ne şekilde karsılanacagına ve sağlık sigortasına veya seyahat sağlık sigortasına dair belgeler ibraz edilmelidir.

Şayet Almanya´da ağırlıklı olarak birlikte kalma durumu söz konusu degilse (örn. Türk vatandası olan eş bir iş seyahati için Almanya´ya gidiyor, fakat İngiliz eşi Türkiye´de kalıyor ise) ücrete tabi bir Schengen vizesi alınması gerekmektedir. (bkz. evrak listeleri). Eğer 90 günü asan bir Almanya seyahati düşünülüyorsa ve AB/AET/İsviçre vatandaşının yanına taşınma durumu da söz konusu değilse Ulusal vize alınması gerekecektir